09:55 - 13:55 Juice 13:55 - 15:55 Mizu? 15:55 - 18:55 Lécci! Heti műsor

Tévhitek a rádiókról – 2017-februári mérés eredmények

 

Egy hasznos cikk jelent meg a Kreatív online oldalán az idei év februári rádióhallgatottsági mérések kapcsán, ahol leginkább az országosan fogható rádiók eredményeit mutatják be.

A megyeszékhelyeken sugárzott rádiók a cikk végén szerepelnek, amelyben a 2017-es februári mérés eredménye szerint a Rádió 88 a harmadik helyen áll.

A cikk leginkább figyelemreméltó részéből itt idézünk:

Tévhitek a rádiókról

Az Inspira egyben olyan kutatást is elvégzett az RSH számára, amely egy amerikai felmérésen alapul, és marketinges és ügynökségi döntéshozók rádióról alkotott véleményét szembesíti a mérhető tényekkel. A kutatásban a top 200 hirdető marketingvezetői közül 57, valamint 56 médiaügynökségi szakember vett részt.

Az első tévhit az, hogy rádióval csak kevés ember érhető el, a megkérdezettek szerint a tévével és online-nal is több emberhez jut el az üzenet, ezzel szemben az adatok szerint a rádióhallgatók és az újságolvasók száma is megelőzi a fenti két médiatípust.

A második tévhit az, hogy a felnőtteknek csak 50-60%-a érhető el rádióval egy átlagos héten, és csak 20-30 százalékuk egy átlagos napon, a kutatás szerint viszont a heti elérés több mint 82%, a napi elérés pedig 63%.

A fiatalokra szintén ugyanez vonatkozik, az 50-60%-os reach helyett a kutatás azt állítja, hogy a fiatalok több mint 85%-a elérhető rádióval heti szinten.

A megkérdezettek szerint egy átlagos ember 60-90 percet tölt egy nap rádiózással, az adatok szerint ez viszont 256 perc a 15 év fölötti lakosság körében.

Az ügynökségek és hirdetők szerint csökkent az elmúlt években az összhallgatottság, az Inspira szerint viszont 2014-16 között 10 százalékkal nőtt a rádiózók száma (5,5 millióról 6 millió főre). Szintén adja magát, hogy a rádió az elsődleges hírforrás, hiszen sokan reggelente hallgatják a rádiót, még mielőtt bekapcsolnák a tévét vagy kinyitnák a kedvenc hírportáljukat. A hirdetők és az ügynökségek ezt se tudták eltalálni.

 

Kreatív online teljes cikke itt!