18:00 - 20:00 I LOVE SZEGED 20:00 - 23:59 Zenemix Heti műsor

Változtak az árcsökkentés bejelentésével kapcsolatos szabályok!

2022. május 28-tól változtak az árcsökkentés bejelentésével kapcsolatos szabályok! Az Európai Unió területén, így Magyarországon is egységes szabályok vonatkoznak az árcsökkentésre. Az új szabályozás hatással van a hirdetési szövegekre is, így összeszedtük partnereinknek a legfontosabb tudnivalókat, mik  azok, amikre innentől oda kell figyelniük a cégeknek. 

A szabályozás lényege, hogy míg eddig a hirdetési szövegekben, spotokban elég volt az akciós ár feltüntetése, a jövőben azt is hozzá kell tenni, hogy a kedvezmény előtt mekkora volt a termék ára. 

A Magyar Közlöny erre vonatkozó részlete itt olvasható: 

  • “2/A. § (1) Az árcsökkentés bejelentése esetében meg kell jelölni a korábbi, a vállalkozás által az árcsökkentést megelőzően, meghatározott ideig alkalmazott árat.
  • (2) A korábbi ár a vállalkozás által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző harminc nap.
  • (3) Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, akkor a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli ár.
  • (4) Az (1)–(3) bekezdés nem vonatkozik a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre.
  • (5) Ha a termék harminc napnál rövidebb ideje van forgalomban a (2) bekezdésben meghatározott időtartamhoz képest, a korábbi ár a vállalkozás által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző tizenöt nap.

 

A változások betartása nemcsak a rádiónknak, hanem a hirdető partnereinknek is kulcsfontosságú, hiszen a hatóság vizsgálat után a hirdető ügyfelet, a hirdető céget és az ügynökséget is büntetheti. 

 

A szabályozás részletei a Magyar Közlönyben olvashatók ide kattintva.