2022. május 28-tól változtak az árcsökkentés bejelentésével kapcsolatos szabályok! Az Európai Unió területén, így Magyarországon is egységes szabályok vonatkoznak az árcsökkentésre. Az új szabályozás hatással van a hirdetési szövegekre is, így összeszedtük partnereinknek a legfontosabb tudnivalókat, mik azok, amikre innentől oda kell figyelniük a cégeknek.
A szabályozás lényege, hogy míg eddig a hirdetési szövegekben, spotokban elég volt az akciós ár feltüntetése, a jövőben azt is hozzá kell tenni, hogy a kedvezmény előtt mekkora volt a termék ára.
A Magyar Közlöny erre vonatkozó részlete itt olvasható:
- „2/A. § (1) Az árcsökkentés bejelentése esetében meg kell jelölni a korábbi, a vállalkozás által az árcsökkentést megelőzően, meghatározott ideig alkalmazott árat.
- (2) A korábbi ár a vállalkozás által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző harminc nap.
- (3) Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, akkor a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli ár.
- (4) Az (1)–(3) bekezdés nem vonatkozik a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre.
- (5) Ha a termék harminc napnál rövidebb ideje van forgalomban a (2) bekezdésben meghatározott időtartamhoz képest, a korábbi ár a vállalkozás által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző tizenöt nap.
A változások betartása nemcsak a rádiónknak, hanem a hirdető partnereinknek is kulcsfontosságú, hiszen a hatóság vizsgálat után a hirdető ügyfelet, a hirdető céget és az ügynökséget is büntetheti.
A szabályozás részletei a Magyar Közlönyben olvashatók ide kattintva.