09:00 - 13:00 Hello Szeged! 13:00 - 16:00 Vaffer Mixer 16:00 - 18:00 Let’s GO! Heti műsor

Érdemes jelenleg a marketingen spórolni?

A legrövidebb és tömörebb válasz az, hogy NEM! 

Bár a recesszió és az infláció megjelenésével természetes, hogy a cégek elkezdik csökkenteni a különböző költéseiket, azonban a marketing-büdzsét visszafogni talán az egyik legrosszabb lépés. Egy friss kutatás szerint a vállalkozások többsége növelte árbevételét a pandémia után. A válaszadók több mint háromnegyede, csaknem 80 százaléka szerint a tavalyi évben a marketingbefektetésük átlagosan, jól, vagy nagyon jól megtérült. Azok a vállalatok pedig, melyek többet költöttek marketingre, nagyobb bevételnövekedést tapasztaltak.

De akkor mit csináljon egy vállalkozás, amikor gazdaságilag egy instabil helyzet előtt áll?

Válságos időkben nagy a kísértés, hogy átadjuk magunkat a kétségbeesésnek. A megoldás azonban valami egészen más: ha még nagyobb hangsúlyt fektetünk a reklámokra, marketingre és PR-ra, ezzel sugallva a fogyasztók felé a biztonságot, a stabilitást.

A Langmár Kommunikáció még a pandémia közepén szedte pontokba, hogyan érdemes „viselkednie” egy vállalkozásnak válságban. Nos, a járvány mellé most az energiaválság, az elszabaduló árak és az infláció is megérkezett. A cikk tehát talán még aktuálisabb, mint valaha. Pár pontot kiemeltünk, amik alátámasztják: a rádiós reklámok, a rádióban értékesített másodpercek nagyon is kifizetődőek egy vállalkozás életében. 

  1. Adj hírt magadról minél többször!
    Ha a céged körül nagy a csend, annak igen negatív üzenete van: azt sejteted, hogy a vállalkozásod megszűnt vagy elbukott. Ezzel szemben, ha nem szakad meg a kommunikáció az ügyfelekkel, akkor tovább építheted a bizalmat, és közelebb hozhatod őket a vállalkozásodhoz. Egy rádióreklám ehhez a legmegfelelőbb eszköz lehet, hiszen ezzel állandó impulzust kapnak a vásárlóid a cégről, biztosítva őket arról, hogy mindig ott leszel nekik! 
  2. Légy őszinte!
    Nem kell azt mondanod, hogy ez a legjobb éved, mert úgysem hiszi el senki. (még ha téged kevésbé is érintenek a korlátozások) Inkább kommunikálj őszintén a változásokról, és biztosítsd az ügyfeleidet, hogy a lehető leginkább ura vagy a jelenlegi helyzetnek. 
  3. Segíts másoknak!
    Hidd el, más is nehéz helyzetben van, de persze nem mindenkit érintenek egyformán a megszorítások. Ilyenkor a legfontosabb az összefogás. Jótékonykodj, önkénteskedj, segíts önzetlenül másokon. Ha éppen meg is csappantak a forrásaid, annál értékesebb, ha ezekből nemes célokra fordítasz, vagy pénz helyett akár az időddel, a tudásoddal is támogathatod a körülötted lévőket.

A teljes cikket ide kattintva olvashatod.